Базова модель досвіду

Тема досвіду:  
«Формування інноваційної особистості 
в умовах креативної освіти 
при викладанні предметів природничого циклу 
Життя поставило перед сучасною школою важливі педагогічні завдання, серед яких – розвиток інноваційної особистості. Треба зробити освіту такою, щоб забезпечуючи позитивні знання, вона нічим не обмежувала розвиток інноваційної особистості, йдеться насамперед про трансформацію людини, перетворення її з групової істоти в інноваційну особистість. Тільки тоді важливий і сам процес соціокультурного розвитку суспільства.
Активна участь дитини в навчальній діяльності є однією з першооснов формування інноваційної особистості. Для неї процес навчання – не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня, а й його напружена розумова робота і власна активна участь у цьому процесі. Пояснення і демонстрація, самі по собі, ніколи не дадуть справжніх, стійких знань. Цього можна досягти тільки за допомогою активного, зокрема креативного, навчання. 
Креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку інноваційної активності, у якій як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації, прагне до отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового.
             Креативна освіта визначається як:
· освіта, спрямована на розвиток загальної креативності учасників педагогічного процесу;
· освіта з гнучкою системою форми організації навчально-виховного процесу відповідно до нахилів та потреб учнів;
· освіта, зорієнтована на використання інноваційних педагогічних технологій, що забезпечують особистісне зростання та розвиток творчого потенціалу учнів.
Ураховуючи та розвиваючи креативну особистість, педагог повинен володіти такими рисами педагогічної креативності:
·        пошуко-перетворювальний стиль мислення;
·        розвинені інтелектуально-логічні здібності;
·        проблемне бачення;
·        творча організація, розвинене уявлення;
·        здатність до самоуправління;
·        специфічні мотиви: необхідність реалізовувати своє «я», бажання бути визнаним, захопленість творчим процесом,  прагнення досягти найбільшої результативності і конкретних умовах своєї праці.
   Результативність у вирішенні проблеми
Учитись важко, а учить ще важче, 
Але не мусиш зупинятись ти, 
Як дітям віддаси усе найкраще, 
То й сам сягнеш нової висоти. 
П. Сингаївський 
Висока результативність досвіду проявляється у розвитку мислення учнів, активізації відповідальності за власне навчання, стабільності показників якості знань учнів, досягненнях обдарованих дітей, створення атмосфери зацікавленості та співробітництва.
Кожного року з предметів природничого циклу учні школи є переможцями районних та обласних олімпіад, МАН, Всеукраїнських  конкурсів та акцій.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, що передбачає поєднання відомих педагогічних ідей, технологій та методів
           Технологія педагогічного досвіду


            Провідна педагогічна ідея досвіду: створення соціально-педагогічних, освітньо-змістовних та організаційно-методичних умов, які забезпечують ефективність формування інноваційної особистості в умовах креативної освіти при викладанні предметів природничого циклу.
            Рекомендації щодо впровадження досвіду
Досвід рекомендовано для  впровадження іншими закладами освіти 


Немає коментарів:

Дописати коментар